Jdi na obsah Jdi na menu
 


  

SÍLA PROTEINU

  

Správná úloha proteinu ve výživě

 

     Většinu lidí, když se řekne zhubnout, tak první co je napadne, je omezit kalorie. Tato myšlenka je samozřejmě správná, ale záleží na tom, v jaké oblasti stravy tyto kalorie budeme skutečně ubírat.

 

  • Při klasických dietách tím, že začneme jíst méně, oslabíme organismus o správný přísun proteinů. Ty jsou ale právě k hubnutí nezbytné, a to si málokdo uvědomuje.

  • Ke spalování kalorií dochází totiž ve svalech a ty ke své činnosti potřebují právě protein. Je-li ho ve stravě málo, jednoduše nedosáhneme ideální postavy.

  • Začneme hubnout nejen na tucích, ale i na svalové hmotě, a jakmile přidáme do těla kalorie navíc, tělo je okamžitě ukládá do tukových rezerv, aby mělo pro činnost svalů dostatek energie. 

     

Jinými slovy, chceme-li hubnout na tucích, ne na svalech a kila nepřibrat zpět, potřebujeme dodávat tělu protein.

 

Máme dvě možnosti: protein živočišný nebo rostlinný. Vhodná je především kombinace obou, ale není problém nahradit veškerý protein rostlinným. Rostlinný protein má výhodu oproti živočišnému v tom, že neobsahuje tuky a cholesterol. 

 

                     Jak poznáme kvalitní protein?

 

 

Protein se hodnotí podle dvou kritérií:

  •  podle jeho schopnosti vstřebatelnosti (max. hodnota koeficientu je 2,5)
  •  podle toho zda se skutečně dostane do svalů (vstřebatelnost aminokyselin – max. hodnota 100)

Naše programy nabízí velice vhodné řešení pomocí produktů, které  obsahují rostlinný (především sojový) protein a splňují maximální uvedená kriteria 2,5 a 100.